Sysmex France

Sysmex Presents Academic Report with a View to Creating a Simple Method of Diagnosing Alzheimer’s Disease Using Blood

Presenting the Most Recent Data at the 12th Clinical Trials on Alzheimer’s Disease (CTAD) Conference

Sysmex Corporation (HQ: Kobe, Japan; Chairman and CEO: Hisashi Ietsugu) will present two posters showing the most recent data on using blood as a method of diagnosing Alzheimer’s disease at the 12th Clinical Trials on Alzheimer's Disease (CTAD) conference, which is scheduled to take place from December 4 to 7, 2019 in San Diego, California, United States. Sysmex is conducting this development in collaboration with Eisai Co., Ltd. (HQ: Tokyo, Japan; CEO: Haruo Naito).

In February 2016, Sysmex and Eisai signed a comprehensive non-exclusive comprehensive agreement aimed at the creation of new diagnostics in the field of dementia. By leveraging each other’s technologies and knowledge, we aim to discover next-generation diagnostic drugs that will enable early diagnosis, selection of the treatment options and the regular monitoring of the effects of treatment for dementia.  Sysmex and Eisai are pursuing joint development aimed at creating a simple method of diagnosing Alzheimer’s disease using blood. At CTAD, Sysmex will announce the most recent data produced by an automated protein assay system using its protein measurement platform, the HISCL™ series fully automated immunoassay system.

Subject

Presenter

Blood diagnosis
P75
Prediction of amyloid pathology by the plasma Aβ(1-42)/Aβ(1-40) ratio measured with fully automated immunoassay system (HISCL™ series)
Poster presentation: December 4 (Wed.) to December 5 (Thu.)
Kazuto Yamashita
(Sysmex)
Blood diagnosis
P81
Clinical utility of plasma amyloid beta measurements by immunoaffinity enrichment and LC-MS/MS
Poster presentation: December 4 (Wed.) to December 5 (Thu.)
Shunsuke Watanabe
(Sysmex)

Sysmex is working to create new diagnostic technologies for the prevention and treatment of dementia. As a result, we aim to contribute to the advancement of healthcare and improve the quality of life for patients and their families.

* Information contained in the press release is current as of the date of the announcement, but may be subject to change without prior notice.

Back to overview
Copyright © Sysmex Europe GmbH. All rights reserved.
Information

Nous informons les visiteurs que ce site Internet est, uniquement, à destination des professionnels de santé (*)
Merci de confirmer que vous êtes un professionnel de santé (*)

(*) Un professionnel de santé est défini comme toute personne habilitée à prescrire, dispenser ou utiliser des DMDIV (Dispositifs Médicaux de Diagnostic In Vitro) dans l’exercice de son art.

Excusez-nous.

Cette page est réservée aux professionnels. Ils ne sont pas autorisés.

Personnalisez vos paramètres

* Peut conduire à des restrictions dans les contenus et l’expérience d’utilisateur
Ils sont utilisés pour tracer des visiteurs sur des sites web. Ils ont pour objet de montrer des annonces pertinentes et attractives à chaque utilisateur et donc précieuses pour les éditeurs et les annonceurs tiers.